Със 740 милиона потребители в над 200 страни в целия свят LinkedIn е най-големият котел за топене за тези, които търсят работа, и тези, които наемат. Като агенция за набиране на персонал, която е призната за разширеното си използване на LinkedIn , решихме да направим серия от 10 съвета как да извлечете максимума от платформата. Нарекохме тази колекция от публикации LinkedIn Съвет на седмицата и в продължение на 10 седмици ви помагахме да хакнете растежа и успеха си в професионалната социална мрежа. Мислехме, че обединяването на тези съвети в публикация в блог ще даде на хората бърз достъп до тях, когато имат нужда. Ако не искате да пропуснете полезни съвети и съвети за кариера, последвайте ни в LinkedIn.
Ето пряк път към всеки от нашите 10 съвета за LinkedIn:
- #1: Настройте функцията #OpenToWork
- #2: Добавете родния си език към секцията си за постижения
- #3: Изберете и включете правилните ключови думи в профила си
- #4: Напишете привлекателно заглавие
- #5: Присъединете се към професионални LinkedIn групи
- #6: Пишете смислени коментари и публикации
- #7: Направете секцията Изживяване да се откроява
- #8: Попитайте вашите връзки за препоръка
- #9: Разширете своята професионална мрежа от връзки
- #10: Достъп и подобряване на вашия индекс за социални продажби в LinkedIn
LinkedIn Съвет №1: Настройте функцията #OpenToWork
Много от нас са в LinkedIn с единствената надежда да намерят (нова) работа. Платформата улесни тези, които търсят, като въведе хаштаг #OpenToWork. Ако сте били активни в LinkedIn напоследък, вероятно сте забелязали профили със зелен полуочертание в долния ляв ъгъл на снимката на човека. Когато активирате тази функция, тя казва на служителите и мениджърите по наемане, че активно търсите работа.
Искате ли да покажете на мрежата си, че сте #OpenToWork? Следвайте тези стъпки, за да активирате функцията:
- Отидете на вашия профил
- Намерете бутона „Отвори до“ под снимката на потребителския си профил и над секцията Информация
- Щракнете върху него и вижте две опции, падащи по-долу
- Изберете „Намиране на нова работа“
- Изберете предпочитаната от вас длъжност, местоположение, начална дата и видове работа
- Изберете това да се вижда от всички членове на LinkedIn, за да получите зеления знак на снимката на вашия профил
- Кликнете върху „Добавяне към профил“
Et voilà! Сега общността на LinkedIn знае, че търсите работа и може директно да се обърне към вас или да ви препоръча на някой, който наема.
Съвет №2 на LinkedIn: Добавете родния си език към секцията си за постижения
Това е очевидно, но ще бъдете изненадани колко хора забравят да добавят родния си език към своя профил в LinkedIn и автобиографията си. Винаги обичаме да напомняме на нашите многоезични кандидати, че не трябва да приемат родния си език за даденост. Ще намерите езиковите умения в LinkedIn в секцията Постижение на вашия профил. Отидете в профила си и щракнете върху „Добавяне на раздел с профил“, намерете Постижения в падащото меню и изберете Езици.
LinkedIn Съвет №3: Изберете правилните ключови думи
Точно както използвате лентата за търсене, за да търсите отворени позиции във вашия район, служителите на LinkedIn използват своите, за да намерят професионалисти. Те поставят ключовите думи и започват да изскачат профили на кандидати, които имат тези ключови думи вътре. Ако искате да бъдете открити и забелязани от наемателите, вашият профил трябва да съдържа правилните ключови думи. Всяка част от текста във вашия профил в LinkedIn се сканира и ако профилът ви съвпада с ключовите думи, въведени от наемателите, ще се появи в тяхното търсене.
Кои ключови думи трябва да включите?
Това зависи от работата, която искате да получите, и вашия опит. Ключовите думи са специфични за индустрията термини, които могат да ви помогнат да бъдете забелязани. Ако не се сещате за нито една, прочетете няколко длъжностни характеристики на позициите, които ви интересуват. Можете също да потърсите вдъхновение в профилите на други професионалисти от индустрията или лидери във вашата дисциплина. След като идентифицирате важните ключови думи във вашата индустрия, не забравяйте да включите някои във всеки подходящ раздел от вашия профил в LinkedIn. От вашето заглавие до секциите за информация и опит.
LinkedIn Съвет № 4: Напишете привлекателно заглавие
Заглавието е един от най-важните и в същото време пренебрегвани елементи на профил в LinkedIn. Това е онази част от текста, която седи точно под името ви. Това е вашето въведение за всички в платформата. Трябва да отговори на въпроса „Какво правиш?“ в максимум 120 знака. Ако ви е трудно да напишете закачливо заглавие и по същество да представите кой сте и какво правите само с едно изречение, вижте тези идеи и практически съвети за заглавие в LinkedIn .
LinkedIn Съвет № 5: Присъединете се към професионални LinkedIn групи
Вече сте част от някоя LinkedIn Group? Ако това е да, страхотно. Ако не, сега е най-добрият момент да промените това. Да бъдеш член на група те прави част от затворена общност от хора със споделени интереси. Можете да започнете дискусии, да обменяте идеи и да намерите ценни връзки.
Къде намирате подходящи LinkedIn групи, към които да се присъедините?
Можете да използвате лентата за търсене в горната част или да проверите съществуващите си връзки за някои идеи. В долната част на профил в LinkedIn ще намерите секцията, наречена Интереси. Показва ви хората, страниците и компаниите, които лицето следва. В този раздел ще видите и раздела Групи. Отидете в профила на връзка и вижте в кои групи членува. Може да намерите нещо, което отговаря на вашите собствени интереси.
LinkedIn Съвет №6: Публикувайте смислено съдържание и коментирайте често
Ако сте нов в платформата, участието в отворена дискусия в LinkedIn чрез писане на коментари може да изглежда страшно. Искате да кажете нещо уместно, остроумно и да блеснете със знания. Платформата LinkedIn предпочита публикации с повече ангажираност. С течение на времето се отличи нова група потребители, влиятелните лица на LinkedIn. Добрата новина е, че не е нужно да добавяте модна дума като „инфлуенсър“ към заглавието си, за да пишете успешни публикации или да участвате в секцията за коментари.
Истината е, че коментирането на LinkedIn ви забелязва. Намерете теми и публикации, към които можете да добавите стойност с коментар и просто споделете мнението си. Започнете публикации и накарайте хората да споделят собствената си гледна точка. Вашият профил има по-голям шанс да се появи в новинарските емисии на други потребители на LinkedIn. По този начин имате по-добри шансове да бъдете забелязани от общността.
Съвет №7 на LinkedIn: Направете секцията си за опит да се откроява
Може би един от най-важните съвети за професионални профили в LinkedIn, които имаме за вас. Това е мястото, където работодателите и мениджърите по наемане вероятно ще прекарват най-много време. Тя трябва да бъде добре структурирана и написана. Ако вече имате добро CV, можете да го използвате като отправна точка. Мястото във вашата автобиография е ограничено, но ето къде идва вашият профил в LinkedIn. Дава ви възможност да навлезете в повече подробности. Помните ли тези ключови думи? Това е мястото, където можете да ги вкарате всички, така че търсачката на LinkedIn да вземе вашия профил.
Как да напишете добър раздел за изживяване за вашия LinkedIn профил:
👉 Включете кратко резюме за всяка позиция
👉 Разбийте отговорностите си на куршуми
👉 Включете измерими резултати и постижения (напр. увеличени приходи от продажби с 2%)
👉 Фокусирайте се върху уменията, които сте придобили
👉 Използвайте специфични за индустрията термини и фрази, където е възможно
Съвет №8 на LinkedIn: Попитайте вашите връзки за препоръки
Една от формите за получаване на помощ от вашите връзки в LinkedIn е да поискате препоръка. Това, че някой пише за работата с вас, е един от най-мощните начини да се откроите в LinkedIn.
Как да поискам препоръка в LinkedIn?
Отидете в профила на връзка и щракнете върху бутона Още… вдясно от тяхната снимка. Ще видите падащо меню, съдържащо „Препоръка“ и „Заявка за препоръка“. Отидете в профила на връзка и превъртете надолу, за да видите дали вече имат раздел за препоръки. Ако има такъв, можете да използвате раздела, за да поискате или да дадете препоръка на това лице. Като алтернатива можете да отидете в профила на връзката и да превъртите надолу, за да видите дали вече имат секция за препоръки. Ако има такъв, можете да го използвате, за да поискате или да дадете препоръка на този човек.
Или можете да ги попитате добре със съобщение. Основно правило с този съвет е винаги да бъдете учтиви и никога натрапчиви.
След като някой ви напише препоръка, можете да я прегледате, преди да бъде публикувана във вашия профил.
Съвети за получаване на висококачествени препоръки от LinkedIn:
1. Направете списък с хората, които най-добре са станали свидетели на вашето професионално израстване и постижения. Избягвайте да изпращате заявки за препоръки само до всеки.
2. Подхождайте към тях с персонализирано послание и бъдете автентични. Във вашата заявка можете да говорите за вашата съвместна работа и как тя е помогнала на вашата кариера.
3. Не забравяйте да кажете искрено благодаря, след като получите препоръката
Публикация №9 на LinkedIn: Разширете своята професионална мрежа от връзки
В този случай LinkedIn може да брои само до 500. След като стигнете до този номер, той просто ще каже 500+ връзки на страницата на вашия профил. Но наистина ли има значение колко връзки имате? да. Не толкова, колкото да имате добре написан раздел за опит например, но все пак ви дава предимство. Наличието на повече връзки по същество дава на вашите публикации и профил по-добър обхват. Освен това добавя доверие към вашия профил, така че когато хората се заемат да го проучват, голям брой връзки ще ви поставят в надеждна светлина.
Въпреки това не ви препоръчваме да започнете да добавяте всеки към вашата мрежа. Избирайте и избирайте разумно. Бъдете внимателни с хора, които искат да се свържат по грешни причини. Започнете с добавяне на вашите приятели и хора, които познавате. След това потърсете други професионалисти във вашата област. Има големи шансове да имате много общи неща и да си направите нов приятел.
Публикация на LinkedIn № 10: Достъп и подобряване на вашия индекс за социални продажби в LinkedIn
LinkedIn не е просто социална мрежа. Освен това е страхотна платформа за продажба на вашите продукти или услуги (и вашата марка). Като такъв ви дава възможност да изградите силно присъствие и име, което създава доверие. За да измери колко добре всеки от нас продава себе си и бизнеса си, LinkedIn разработи свой собствен индекс за социални продажби (SSI).
Той ви дава резултат между 0 и 100 срещу 4 критерия за продажба:
🔸 Създаване на силна професионална марка
🔸 Намиране на правилните хора
🔸 Ангажиране с прозрение
🔸 Изграждане на доверие и трайни взаимоотношения
👉 Проверете резултата си в LinkedIn Social Selling Index тук 👈
Доброто на тази безплатна функция на LinkedIn е, че ви дава представа как се сравнявате с други професионалисти във вашата индустрия. Той също така подчертава кои области от четирите елемента могат да бъдат подобрени.