LinkedIn съвети: 10 начина да подобрите профила си

Време за четене: минути
LinkedIn-Tips-blog-1

С повече от 720 милиона потребители от над 200 държави по света, LinkedIn е най-добрата пресечна точка на хората, които си търсят работа, и хората, които наемат.

Споделяме ви 10 съвета “от кухнята” на една рекрутмънт агенция, която активно използва LinkedIn, а именно – Blue Lynx.

Ето ги и тях:

#1: Настройте опцията #OpenToWork

Ако напоследък сте били активни в LinkedIn, най-вероятно сте забелязали потребители със зелена рамка в долния ляв ъгъл на профилната им снимка – това е рамката #OpenToWork. Чрез този хаштаг, LinkedIn дава добра възможност на потребителите да покажат, че са отворени за кариерни предложения, още от профилната им снимка.

Как да добавя #OpenToWork към профила си?

  1. Отидете във вашия профил
  2. Намерете бутона Open to, който се намира под профилната ви снимка 
  3. Кликнете и ще отворите падащо меню с две опции
  4. Изберете опцията Finding a new job
  5. Въведете предпочитаната от вас длъжност, местоположение, дата на започване и вид работа
  6. Направете рамката видима за всички потребители на LinkedIn 
  7. Изберете Add to profile

Воала! Сега аудиторията на LinkedIn знае, че активно си търсите работа и може директно да се свърже с вас.

#2: Добавете родния си език в секцията Accomplishments

Въпреки че изглежда като нещо очевидно, ще се изненадате колко хора забравят да добавят своя роден език към профила си в LinkedIn. От Blue Lynx обичаме да напомняме на кандидатите, че не трябва да приемат родния си език за даденост. Ще намерите Language skills в секция Accomplishments. Отидете във вашия профил и кликнете на Add profile section, намерете Accomplishments от падащото меню и изберете съответния език. Не забравяйте да го добавите и в CV-то си. 🙂 

#3: Използвайте правилните ключови думи в профила си

По същия начин, по който вие използвате търсачката, за да търсите работа, така и рекрутърите я използват, за да намерят професионалисти. Те въвеждат ключови думи и откриват профили на кандидати, които ги съдържат. Ако искате да бъдете по-лесно откриваеми от рекрутърите, добавете необходимите ключови думи към профила си. 

Какви ключови думи да избера?

Това зависи от работата, която търсите, както и от вашия опит. Ключовите думи представляват термини от специфична индустрия, които ви помагат да бъдете забелязани. Те могат да включват  програмите и платформите, с които сте работили, конкретните задължения, които сте имали и уменията ви, които са специфични за вашата сфера. 

Ако не се сещате за подходящи думи, прочетете няколко длъжностни характеристики за позицията, която ви интересува. Може да потърсите вдъхновение в профилите на други професионалисти или лидери на мнение в съответната дисциплина. След като ги откриете, уверете се, че сте ги включили в релевантните секции на LinkedIn профила си – HeadlineAbout me, Experience

#4: Напишете грабващо заглавие

Заглавието е един от най-важните, но и често пренебрегвани елементи на LinkedIn профила. Това е онази част от текста, която се намира точно под името ви и представлява вашия личен Headline. В максимум от 120 знака дайте конкретен и ясен отговор на въпроса “С какво се занимавате?”, за да улесните рекрутърите в процеса на търсене на таланти и да увеличите шансовете си за успех.

#5: Присъединете се към LinkedIn групи

Членувате ли в LinkedIn групи? Ако отговорът е да – на правилния път сте. Ако не, сега е правилният момент да го направите. Членувайки в група, се превръщате в част от затворено общество от хора със сходни интереси. Може да водите дискусии, да обменяте идеи и да откривате значими връзки.

Къде да открия подходящи LinkedIn групи?

За да откриете подходящи групи, може да използвате както търсачката, така и вашата мрежа от контакти. В края на профила си ще откриете секцията Interests. Тя показва профилите, страниците и компаниите на хората, които следвате. В тази секция ще откриете и раздела Groups. Отидете в профила на ваш контакт и вижте в кои групи членува. Може да откриете група, която отговаря на вашите интереси.

#6: Пишете смислени коментари и публикации

Ако сте нови в платформата, участието в отворени LinkedIn дискусии може да ви се струва малко плашещо. Но не се притеснявайте – много често най-човешки написаното съдържание бива най-харесвано от аудиторията. 

Логично, LinkedIn “предпочита” постове с повече коментари и харесвания. С увеличаването на ангажираността по постовете си, някои потребители се отличават от останалите като LinkedIn инфлуенсъри. Добрата новина е, че не е нужно да добавяте дума като “инфлуенсър” към името си, за да пишете успешни публикации или да вземате участие в дискусии. 😀 

Намерете теми и постове, към които може да добавите стойност с коментар или просто да изразите мнение. Започнете публикации и помолете хората да споделят тяхната гледна точка. Така вашия профил има по-добър шанс да бъде показан във фийда на другите LinkedIn потребители и потенциални рекрутъри. 

#7: Подобрете Experience секцията си

Това е може би най-важният LinkedIn съвет, който имаме за вас. Разделът Experience е онази част от профила ви, на която мениджърите и рекрутърите обръщат най-много внимание. Ето защо, той трябва да бъде добре написан и структуриран. Ако вече имате добре написано CV, може да го използвате като опорна точка. Докато мястото в CV-то е донякъде ограничено, тук разполагате с повече възможност да опишете детайли за опита си. Помните ли онези ключови думи? Тук е мястото да ги включите, за да може LinkedIn търсачката да открие лесно вашия профил.

Как да напиша грабваща Experience секция?

  • Напишете кратко обобщение за всяка секция
  • Опишете вашите отговорности в отделни точки
  • Включете (измерими) резултати и постижения (например –  2% увеличение на приходите от продажби)
  • Фокусирайте се върху вашите умения
  • Използвайте специфични термини и фрази за конкретната индустрия

#8: Помолете контактите си за препоръка

Един от най-добрите/силните начини да се откроите в LinkedIn, е някой да напише нещо за вас.

Как да помоля за препоръка в LinkedIn?

Отидете в профила на ваш контакт и изберете бутона More в дясно от профилната му снимка Ще видите падащо меню с опциите Recommend и Request a recommendation. Ако потребителят е включил опцията Request a recommendation, може да се възползвате от нея, за да поискате препоръка. Като алтернативен вариант, може да помолите учтиво с лично съобщение. Винаги бъдете учтиви, спазвайте приятелския тон и не бъдете настоятелни. Когато получите препоръка, може да я прегледате, преди да публикувате във вашия профил.

  1. Направете списък с хората, които са били част от вашето професионално развитие и успехи. Избягвайте да изпращате препоръки до случайни потребители.
  2. Свържете се с тях с персонализирано лично съобщение и бъдете максимално искрени. В молбата си може да включите вашата съвместна работа и как това е помогнало в кариерата ви.
  3. След получаване на препоръка, не забравяйте да върнете обратна връзка и да благодарите.

#9: Разширете професионалната си мрежа

Когато става дума за мрежа с контакти, LinkedIn може да “брои” само до 500. Когато достигнете до този брой потребители, в профила ви ще се показва числото 500+. Но има ли наистина значение колко контакти имате? Отговорът е да. По-големият брой връзки и постове дават на профила ви по-голям обхват и видимост. Освен това, профилът ви става по-правдоподобен и надежден за останалите потребители.

Въпреки това, не добавяйте всеки случаен човек в мрежата си. Бъдете внимателни с хора, които искат да се свържат с вас само за лична изгода. Добавете вашите приятели, хората, които познавате и онези, които са били част от професионалния ви път. След това, потърсете професионалисти във вашата сфера. Това ще отвори пътя ви за потенциални приятелства и кариерни възможности.

#10: Подобрете своя LinkedIn Social Selling Index

LinkedIn не е само социална мрежа, а страхотна платформа, в която да продавате личния си бранд. Като такава, тя ви дава възможност да изградите силно присъствие и доверие. За да измерите колко добре продавате себе си и бизнеса си, може да проверите своя Social Selling Index (SSI). Той ви дава оценка между 0 и 100, измервайки 4 критерия:

  • Установяване на силен професионален бранд
  • Откриване на правилните хора
  • Участие в дискусии
  • Изграждане на доверие и трайни взаимоотношения

Проверете своя Social Selling Index Score тук.